




1. Regulamin określa ogólne warunki, sposób i zasady świadczenia Usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.bartex-wegiel.pl (dalej: Sklep).
2. Sklep prowadzi BARTEX WĘGIEL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
z siedzibą w Mysłowicach, pod adresem ul. Fabryczna 14, 41-404 Mysłowice, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS 0001040174, NIP 2220925907, REGON 525512618, o kapitale zakładowym w wysokości: 100 000,00 zł, zwana dalej Sprzedawcą.
3. Kontakt odbywa się za pośrednictwem:
a. poczty elektronicznej na adres: sklep@bartex-wegiel.pl;
b. telefonu, pod numerem: +48 666 102 222;
c. formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu;
d. czatu dostępnego na stronie Sklepu.
4. Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.bartex-wegiel.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
5. Sprzedawca informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
6. Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu BARTEX WĘGIEL, jak również opisy towarów nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Charakter wiążący zyskują z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1) Klient –podmiot, który dokonuje Zamówienia za pośrednictwem Sklepu lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie;
2) Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2024 r., poz. 1061 ze zm.);
3) Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą której Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
4) Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
5) Konto – udostępniony Klientowi profil w Sklepie posiadający szereg funkcjonalności, w szczególności wprowadzania danych, zarządzania, składania Zamówień, czy informacje o indywidualnych promocjach. Wyłącznie Klient ma prawo do zmiany treści znajdujących się tam danych.
6) Login – adres e-mail Klienta, który został przez niego podany na etapie rejestracji Konta.
7) Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców.
8) Regulamin – niniejszy dokument;
9) Towar – produkt prezentowany w Sklepie, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
10) Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
11) Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r., poz. 1513 ze zm.);
12) Ustawa o podatku akcyzowym – ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowy (Dz.U.2025.126 t.j.)
13) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2024, poz 1796 ze zm.);
14) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2024 r., poz. 1513 ze zm.);
15) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
a. komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
b. dostęp do poczty elektronicznej,
c. przeglądarka internetowa Microsoft Edge w wersji 42.x lub nowszej, Firefox w wersji 48.0 lub nowszej, Chrome w wersji 50 lub nowszej, Opera w wersji 50 lub nowszej, Safari w wersji 10.x. lub nowszej,
d. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
3. Klient może założyć Konto w Sklepie i za jego pośrednictwem dokonywać transakcji lub korzystać ze Sklepu jako gość. Dysponentem Konta jest Klient (co oznacza także prawo jego zamknięcia), poza przypadkami, gdy Konto zostanie zablokowane i usunięte przez Sprzedawcę w przypadkach opisanych w Regulaminie.
4. Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
5. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
1) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
2) korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
3) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
4) korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
5) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
6) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet,
7) zachowania danych dostępnych w tajemnicy oraz do odpowiedniego zabezpieczenia swojego Konta przed dostępem osób nieuprawnionych,
6. Klient może udostępnić dane dostępowe osobom przez siebie upoważnionym. Udostępnienie danych osobom trzecim następuje wyłącznie na odpowiedzialność Klienta.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania osób, którym Klient udostępnił dane dostępowe, ani ewentualne szkody powstałe w wyniku takich działań.
8. Klient jest uprawniony do wyrażenia zgody na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (Newsletter). W tym celu należy podać adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych poprzez przesłanie żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera. Sprzedawca nie ma obowiązku wysyłania informacji handlowych w formie Newslettera.
9. Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedawcą poprzez czat dostępny na stronie Sklepu.
1. Zamówienie może zostać złożone za pośrednictwem Formularza dostępnego na stronie Sklepu z poziomu Konta lub jako gość oraz za pośrednictwem numeru telefonu. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie poprzez Formularz jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej oraz podanie numeru aktywnego telefonu w celu otrzymania informacji o dostawie.
2. W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i potwierdzeniu jej warunków oraz z chwilą jego otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
3. Umowa sprzedaży może zostać zawarta za także za pośrednictwem aplikacji Whatsapp, do której bezpośredni dostęp udostępniony jest na stronie internetowej. W takim przypadku Sprzedawca potwierdza przyjęcie oferty złożonej przez Klienta w drodze wiadomości przesłanej komunikatorem z wyraźnym potwierdzeniem jej warunków.
4. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
5. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są nowe, zgodne z Umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
6. Cena podana przy każdym towarze jest ceną obowiązującą, co nie wyklucza możliwości wykorzystania kodu rabatowego uzyskanego na podstawie odrębnego regulaminu promocji.
7. Sprzedawca ma prawo również do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
8. Przeniesienie własności Towaru na Klienta następuje w momencie zapłaty pełnej ceny za dokonane Zamówienie.
9. Termin zapłaty wskazany jest przez Sprzedawcę przy potwierdzeniu Zamówienia. W przypadku braku płatności przez Klienta w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zapłaty z wyznaczeniem stosownego terminu może odstąpić od Umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
1. Dostawa Towarów jest ograniczona do terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2. Sprzedawca oferuje do wyboru Klienta następujące formy dostawy zamówionych Towarów: za pośrednictwem firmy kurierskiej.
3. Dostawa określona powyżej jest realizowana na paletach.
4. Cena podawana przy każdym towarze obejmuje koszty transportu, jednakże w przypadku wybrania opcji zapłaty za pobraniem, doliczana jest opłata dodatkowa w wysokości 25,00 zł.
5. Sprzedawca dostarcza towar w ciągu 2-10 dni roboczych (poniedziałek-piątek w godzinach 8-16) od daty zaksięgowania płatności na rachunku Sprzedawcy lub przyjęcia do realizacji przez Sprzedawcę zamówienia z wybranym sposobem płatności za pobraniem, natomiast termin dostawy może się wydłużyć do 20 dni roboczych z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne lub kumulację zamówień w tym samym czasie.
6. Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w dniach roboczych, z wyłączeniem sobót, niedzieli i świąt.
7. Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu (np. fakturę) oraz inne wymagane dokumenty (np. świadectwo jakości węgla, dokument WZ, informację o przeznaczeniu).
8. Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
9. Aby towar wyładowano w miejsce wskazane przez Klienta, droga do niego prowadząca, musi być utwardzona, wolna od zakazów czy ograniczeń ruchu, umożliwiająca swobodny wjazd pojazdu dostawczego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.
10. Kierowca nie ma obowiązku wjazdu na posesję odbiorcy, pomocy przy rozładunku oraz umawiania się na konkretne godziny doręczeń. W razie dokonania tego rodzaju czynności przez kierowcę Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jego działania.
11. W razie doręczenia Towaru na miejsce określone przez Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej, Klient jest zobowiązany do sprawdzenia zgodności Towaru z Umową.
12. W razie odstąpienia od umowy, nieprzyjęcia zamówienia, pomyłki w zamówieniu lub braku możliwości dostarczenia towaru (m.in. z powodu braku drogi dojazdowej zgodnej z pkt 9 powyżej) po dokonaniu wysyłki towaru, koszty z tym związane ponosi Klient. Wysokość kosztów jest uzależniona od wartości, jaką Sprzedający zostanie obciążony przez firmy kurierskie. Sprzedający jest uprawniony do dokonania potrącenia kosztów, o których mowa w zdaniu poprzednim, z ceny zapłaconej przez Klienta. Postanowień tego zapisu nie stosuje się do Konsumenta w części, w jakiej dotyczy odstąpienia od umowy przez Konsumenta i okoliczności, za które nie ponosi odpowiedzialności (błąd Sprzedawcy, brak winy Konsumenta).
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto.
2. Zakup towaru dokonany przez klienta będącego osobą fizyczną na cele gospodarstwa domowego podlega zwolnieniu od odprowadzenia podatku akcyzowego, przy czym konieczne dla zwolnienia jest podanie numeru PESEL, co wynika z ustawy o podatku akcyzowym. Konsument przyjmuje do wiadomości, w razie niepodania numeru PESEL, nie korzysta z prawa zakupu towaru bez podatku akcyzowego. W takim przypadku system wymaga wyboru opcji zakupu z akcyzą i dolicza podatek akcyzowy do ceny zakupu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Katalog podmiotów zwolnionych z podatku akcyzowego wynika z art. 31a ustawy o podatku akcyzowym.
3. Klient ma prawo wybrać następujące metody płatności:
a. przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
b. przy odbiorze – płatność przy dostawie (w tym przypadku Towar wydany zostanie Klientowi niezwłocznie przy dokonaniu zapłaty do rąk kuriera);
c. płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
1. Klient będący Konsumentem lub Osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą (o ile zakup nie ma charakteru zawodowego, to znaczy nie jest bezpośrednio związany z przedmiotem działalności gospodarczej) może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia udostępnianego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
3. Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Pozostałe wyjątki od prawa do odstąpienia od Umowy zostały wskazane w art. 38 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy. Koszt zwrotu Towaru ponosi Klient.
7. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Klient wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Klienta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar
od Klienta.
8. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
1. W razie niezgodności Towaru z Umową, Klientowi przysługuje uprawnienie polegające na złożeniu oświadczenia o obniżeniu ceny lub wymiany towaru.
2. Oświadczenie wskazane w pkt. 2 Klient może złożyć na adres: BARTEX WĘGIEL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Fabryczna 14, 41-404 Mysłowice, na adres poczty elektronicznej: reklamacja@bartex-wegiel.pl, numer telefonu: +48 662 067 200.
3. Towar jest dotknięty wadą, jeżeli nie ma właściwości wynikających z jego przeznaczenia.
4. Reklamacja powinna zawierać dane Klienta, nr zamówienia, dokładny opis powodu reklamacji oraz informację, czy Klient domaga się obniżenia ceny czy wymiany Towaru na wolny od wad. Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać dowód zakupu. Jeżeli jest to uzasadnione treścią zgłoszonej reklamacji Sprzedawca zastrzega sobie prawo do sprawdzenia zareklamowanego Towaru. Kupujący zobowiązany jest udostępnić Sprzedawcy jeden oryginalnie zapakowany i nieuszkodzony worek Towaru celem umożliwienia Sprzedawcy jego zbadania. Koszty dostarczenia worka leżą po stronie Sprzedawcy. Cena przekazanego Sprzedawcy worka lub reprezentatywnej próbki Towaru zostanie Kupującemu zwrócona przy użyciu takiego samego sposobu płatności jaki został użyty przez Kupującego przy dokonywaniu płatności. Sprzedający zobowiązuje się odebrać Towar na swój koszt, natomiast Konsument ma obowiązek udostępnić Towar.
5. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania.
6. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
7. W stosunkach między przedsiębiorcami rękojmia ulega wyłączeniu.
8. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady Towaru, które zaistniały po doręczeniu Towaru w umówione miejsce, z uwzględnieniem, jednakże art. 556 (2) kodeksu cywilnego.
9. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
10. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie w zakresie reklamacji stosuje się stosowne przepisy kodeksu cywilnego.
1. Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: BARTEX WĘGIEL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Fabryczna 14, 41-404 Mysłowice, na adres poczty elektronicznej: reklamacja@bartex-wegiel.pl.
2. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
4. Do reklamacji w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną stosuje się odpowiednio postanowienia rozdziału VIII niniejszego Regulaminu.
Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
b. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
c. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
1. Sprzedawca może umożliwić wystawianie opinii o produktach oferowanych przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz samego Sklepu Internetowego. W takim przypadku zastosowanie znajdą zasady opisane poniżej.
2. Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej.
3. Wypowiedzi powinny być zredagowane w języku polskim, w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub zasad współżycia społecznego lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usuwania wypowiedzi naruszających obowiązujące przepisy prawa i postanowienia Regulaminu bez powiadomienia autora opinii.
4. Usuwane będą w szczególności opinie:
1) zawierające dane personalne i/lub teleadresowe,
2) zawierające informacje sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, obrażające uczucia religijne,
3) obrażające osoby publiczne, osoby uczestniczące w dyskusji, inne osoby,
4) zawierające słowa powszechnie uznane za obraźliwe i wulgarne,
5) zawierające treści o charakterze ogłoszeniowym lub reklamowo-promocyjnym,
6) zawierające odnośniki do innych serwisów internetowych,
7) zawierające informacje o znamionach pomówień i niesprawdzonych zarzutów,
8) naruszające prawa autorskie, patentowe, tajemnicę handlową oraz inne prawa własności intelektualnej,
9) wielokrotnie powielone,
10) wprowadzające w błąd
5. Publikacja opinii następuje przez Sprzedawcę, po zweryfikowaniu, że opinia pochodzi od osoby, która nabyła Towar.
6. Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
7. W przypadku gdy autor opinii wyrazi wolę jej usunięcia, może w tym celu skontaktować się ze Sprzedawcą.
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Sklepu.
1. Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
2. Wszelkie naruszenia praw własności intelektualnej Sprzedawcy mogą skutkować dochodzeniem roszczeń odszkodowawczych na drodze cywilnoprawnej.
3. Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
4. W razie, gdy jakiekolwiek postanowienie Regulaminu jest sprzeczne z przepisami regulującymi prawa konsumenta zapis ten nie obowiązuje, a w jego miejsce stosuje się odpowiedni przepis prawa.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
7. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego. O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem Umowy. Zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na zamówienia złożone przed wejściem zmian w życie.
8. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się nieważne, nieskuteczne lub niewykonalne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień. W miejsce nieważnego postanowienia stosuje się postanowienie, które najlepiej odzwierciedla intencję stron i cel gospodarczy nieważnego zapisu.
9. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.10.2025 r. i tym samym zastępuje poprzedni.
10. Integralną częścią niniejszego Regulaminu jest Polityka Prywatności dostępna na Stronie Internetowej Sprzedawcy.